Human Factor in Security Award 2019

De prijs voor het beste security awareness project van 2019

Alain

19 oktober 2019

Awareness

Dit artikel van woorden, kost je ongeveer minuten leestijd.

HackShield is verkozen tot winnaar van de Human Factor in Security Award 2019. Het project HackShield Future Cyber Heroes was volgens de jury het meest inspirerend voor mensen die bezig zijn met security awareness programma’s binnen hun organisatie.

Na bestudering van zestien inzendingen heeft de jury er drie genomineerd. Naast HackShield waren dat ‘Awareness 2.0’ van De Volksbank en ‘In de voetsporen van de cybercrimineel’ van de Haagse Hogeschool. De uitreiking van de Human Factor in Security Award 2019, vond plaats tijdens het derde seminar van het jaar over het thema ‘Meten, Weten en Verbeteren’, georganiseerd door Security Awareness NL.

Security Awareness NL Seminar

Tijdens het seminar sprak Richard Verbrugge, werkzaam bij CISO Awareness ABN Amro, over het koppelen van diverse systemen en het gebruiken van deze metrics voor awareness activiteiten. En Rick van der Kleij, van TNO en de Haagse Hogeschool, sprak over het onderzoek naar cyber secure behaviour bij financiële instellingen. Daarna volgende de award uitreiking voor de Human Factor in Security Award 2019. Drie finalisten mochten hun inzending pitchen voordat de uitreiking plaatsvond. De uitdaging was het creëren van een security awareness initiatief waarmee mensen weerbaarder worden en de samenleving veiliger.

Inzendingen Human Factor in Security Award 2019

De inzendingen waren ABN Amro met ‘GreenLight’, BeveiligMij met ‘Security Awareness Nulmeting’, bol.com met ‘Security Fundamentals – What the hack?’, CIP-overheid met ‘Crisisgame’, Cybersafety4U met ‘Cybersafari in de Informatiejungle’, De Volksbank met ‘Awareness 2.0’, Escape room Designer met ‘Escape Room Cyber Security’, ‘Haagse Hogeschool met ‘In de voetsporen van de cybercrimineel’, ‘HackShield met ‘HackShield Future Cyber Heroes’, Ipse de Bruggen met ‘Break-In Room’, ‘KPN met ‘Kids Cyber Day’, KwadrantGroep met ‘Toolkit AVG’, MG Books Media met ‘Cyberquiz voor MKB’, NDC mediagroep met ‘Campagne huisregels NDC’, Privacy1 met ‘Hack the Room!’ en Securitas met ‘Het Nieuwe Beveiligen’.

Cyber ​​Inc. deed met geen enkele van de producten en initiatieven mee aan de competitie. Als bedrijf moedigen we andere bedrijven sterk aan waarvan security awareness niet hun kern business is om mee te doen. We zijn daarom ook tevreden met de top 3 en feliciteren Hackshield met hun overwinning.

Security Awareness NL

Security Awareness NL biedt een beroepsplatform voor inmiddels ruim 800 leden met het doel om security awareness in Nederland verder te ontwikkelen en elkaar daarbij te versterken. Kennis en ervaringen over security awareness en gedragsbeïnvloeding worden met elkaar gedeeld, online via de LinkedIn groep ‘Security Awareness NL‘ en offline via seminars, debatavonden en rondetafelgesprekken. Eerdere activiteiten waren bijvoorbeeld een seminar over security awareness en gaming, een debatavond met expertpanel over de stand van het vakgebied en het ontwikkelen van een manifest.

Meer verhalen