Features 2LNR4 security awareness platform

Platform beheer

Op het 2LRN4-platform zijn een aantal functies om het leven van beheerders van het platform gemakkelijker te maken en om de gebruikers de beste ervaring te bieden.

Azure AD-synchronisatie: gebruikersbeheer is eenvoudiger met de mogelijkheid om gebruikers te synchroniseren met Azure AD. Hiermee worden 'automatisch' accounts aangemaakt als deze nog niet bestaan. En jouw medewerkers krijgen direct een uitnodiging voor de opleiding die hun afdeling nodig heeft. Als beheerder van 2LRN4 kun je zelf de synchronisatieverbinding maken met jouw eigen Azure AD.

MFA & wachtwoordbeleid: voor organisaties die de optie Single Sign On niet gebruiken, kunnen ze in ieder geval hetzelfde wachtwoordbeleid activeren. Zelfs met Multi Factor Authentication.

Multi-tenant: het platform is een multi-tenant. Dat betekent dat je, zonder erg technisch te worden, meerdere omgevingen op het platform kunt creëren en ze allemaal als één organisatie kunt beheren. We schreven een kort verhaaltje over dit onderwerp.

Dashboards en rapporten: zie in één oogopslag wat je als gebruiker heeft gedaan en nog moet doen. Als manager of platformbeheerder zie je zelfs direct de status en voortgang van jouw security awareness programma. Wat is het percentage van de afdelingen met actieve medewerkers op het platform. Wil je meer weten, dan zijn er uitgebreide rapportages in tabelvorm en grafieken. Je kunt zelfs inplannen dat de rapporten naar jezelf of jouw belanghebbenden worden gemaild.

Rollen: Het systeem is hiërarchisch gestructureerd. Dit betekent dat er een strikte scheiding is tussen organisaties, afdelingen en gebruikers. Maar dit betekent ook dat er een strikte rolscheiding is. De rol bepaalt niet alleen welke informatie zichtbaar is, maar ook of je bepaalde aanpassingen kunt doen of niet. Naast de beheerder die alles kan, is er ook een rol voor een manager die alleen de rapportages hoeft te kunnen zien en een gebruikersrol die dat allemaal niet nodig heeft.

 

Gebruikerservaring

Hoe gebruikers het platform ervaren, is erg belangrijk. In het bijzonder willen gebruikers geen belemmeringen ervaren. Denk bijvoorbeeld aan wanneer je altijd moet inloggen. En dat doe je natuurlijk met een uniek lang wachtwoord, dat je bent vergeten op te slaan in je wachtwoordbeheerder. ;-) Of wanneer je je eerst moet aanmelden voor een cursus en dit moet bevestigen via een link in de e-mail. Dit hebben we natuurlijk opgelost op het 2LRN4 platform. Geen belemmeringen!

Inschrijving: De inschrijving voor een cursus kan volledig geautomatiseerd worden. Wanneer een afdeling of groep aan een cursus is gekoppeld, krijgt iedereen in die groep automatisch toegang. Als gebruiker hoef je geen stappen te doorlopen, je kunt gewoon beginnen.

SSO: Met single sign-on (SSO) hoeven medewerkers niet opnieuw in te loggen. Toegang wordt automatisch verleend tot het 2LRN4-platform. Hiermee wordt een grote drempel voor medewerkers weggenomen. Namelijk de toegankelijkheid van e-learningcursussen op het 2LRN4-platform. Als administrator van 2LRN4 kun je de SSO koppelen aan je eigen omgeving. Met ons handige stappenplan of met hulp van onze supportafdeling. Inloggen via Office 365 of Google is ook mogelijk.

Meldingen en e-mails: niets is vervelender dan onnodige e-mailberichten ontvangen. Daarom kun je als beheerder kiezen waarover de gebruikers wel of geen e-mail ontvangen. Je kunt ook kiezen voor een notificatie in het platform of geen bericht. Ook de tekst van alle e-mailberichten kun je wijzigen en in jouw eigen stijl schrijven. Dit helpt bij acceptatie.

Look & Feel: Wanneer de kleuren en logo's overeenkomen met de huisstijl, zorgt dit voor een goede gebruikerservaring. Dit kun je natuurlijk ook zelf aanpassen als beheerder.

Talen: iedereen leert het liefst in zijn eigen taal. Wanneer kennis wordt aangeboden in je eigen taal, onthoud je ook wat je langer hebt geleerd. Om deze reden biedt 2LRN4 meerdere talen aan. Gesproken, ondertiteld en geschreven. Zodat je kunt lezen en luisteren. Het platform en de cursussen zijn beschikbaar in de meeste Europese talen. Is een taal niet beschikbaar? Maak je niet druk. De doorlooptijd voor het toevoegen van een nieuwe taal is maximaal 6 weken.

Ondersteuning: iedereen heeft een vraag of heeft op een bepaald moment hulp nodig. We hebben dit zo gemakkelijk mogelijk gemaakt. Je kunt dus de live webchat gebruiken om rechtstreeks in contact te komen met onze ondersteuningsafdeling. Maar je kunt je vraag natuurlijk ook stellen via het webformulier of e-mail. Zelfs als het antwoord in de veelgestelde vragen staat.

Gamification: Om medewerkers te stimuleren heeft het platform de mogelijkheid om punten, badges, beloningen en certificaten toe te kennen. Of en wanneer een gebruiker dit ontvangt, is afhankelijk van de organisatie. Als organisatie bepaal je voor welke parameter / trigger iets gegeven wordt. Zo kan er bijvoorbeeld een badge worden gegeven als iemand een eerste activiteit doet en met de activiteit etc. Een beloning kan bijvoorbeeld worden gegeven als iemand een bepaald aantal punten heeft behaald. Deze punten vormen de basis van het scorebord. Omdat dit alleen is om de gebruiker te motiveren, kun je ervoor kiezen om alleen de eigen naam zichtbaar te maken in het dashboard van de gebruiker. Ten slotte is het mogelijk om certificaten. Ook hier bepaalt de organisatie zelf wanneer dat is en wat de gebruiker ervoor moet hebben gedaan. Je kunt ook alle gamification uitschakelen als dit niet jouw ding is.

 

Content voor privacy- en security awareness

Wij zijn van mening dat gedragsverandering alleen plaatsvindt als er continu wordt geleerd. Relevantie en actualiteit zijn belangrijk voor de blijvende motivatie van de gebruikers. Het hart van de leeromgeving is de inhoud.

Cursussen: We bieden elke maand een nieuwe cursus aan. Dus als je een jaarabonnement koopt, krijg je 12 verschillende cursussen. Op twee jaar 24, na drie jaar 36. Een cursus begint altijd met een video over een bekende zakelijke of privésituatie, waarna de theorie wordt uitgelegd in een e-learningmodule. Dit wordt altijd afgesloten met een samenvatting inclusief tips. De e-learning wordt natuurlijk getest in een challenge. Je krijgt dus 24 videoclips, 12 e-learningmodules en 12 tests per jaar.

Eigen inhoud toevoegen: Je kunt ook uw eigen e-learning (scorm) modules, toetsen, enquêtes, YouTube-video's, pdf's, blogposts of webinars toevoegen. Veel klanten voegen bijvoorbeeld het beleid toe aan de cursussen en voegen aanvullende vragen toe aan de test. Alle cursusmodules zijn beschikbaar in meerdere talen en ondertiteld, zodat medewerkers met een visuele en / of auditieve beperking en medewerkers in open-office ruimtes ed de e-learning kunnen volgen.

Phishing-simulatie: we willen gebruikers helpen phishing-e-mail snel te herkennen en het risico op phishing te verkleinen. Daarom kun je kiezen uit verschillende phishing-e-mails met verschillende moeilijkheidsgraden. Die we al voor je hebben gebenchmarkt met andere sectoren.

 

Contact

Contact: